ایران سایت

مقالات مفید و آموزنده

ایران سایت

مقالات مفید و آموزنده

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فروش زمین

 

فروش زمین 

با یک سرچ ساده در اینترنت تعداد زیادی از زمین های را خواهیم دید که صاحبان آنها تمایل به فروش آنها دارند. برخی از آنها به سرعت فروخته شده و برخی دیگر هرگز به فروش نخواهند رفت. این در حالی است که رشد قیمت زمین به نسبت سازه بسیار بالاتر است. اما چرا برخی از زمین ها فروش مناسبی ندارند و چه راهکاری برای فروش آنها وجود دارد. در این بخش ابتدا به توضیحاتی در مورد کاربری زمین میپردازیم و راهکارهایی برای فروش زمین هایی که قابلیت فروش کمتری دارند ارائه خواهیم داد.

نوع کاربری انواع زمین

کاربری زمین نقش موثری در خرید فروش آن دارد و ارزش زمین با کاربری آن تعریف میشود. کاربری زمین میتواند متفاوت باشد که مهمترین آنها به شرح زیر میباشند

کاربری مسکونی

این نوع کاربری به مفهوم آن است که در زمین با دریافت مجوز امکان ساخت و ساز واحد مسکونی وجود دارد. مقدار تراکم و نوع ساخت با توجه به مجوز ساخت تعیین میگردد. این نوع از کاربری بیشترین تقاضا برای خرید را دارد. به دلیل سود آور بودن ساخت واحد مسکونی زمین با کاربری مسکونی معمولا به راحتی فروخته میشود. هرچه منطقه زمین مناسب تر باشد تمایل برای زمین نیز بیشتر خواهد بود.

کاربری تجاری

در کاربری تجاری نیز با دریافت مجوز امکان ساخت بنا وجود دارد اما بنا با کاربری تجاری، زمین هایی با کاربری تجاری عموما امکان ساخت واحد تجاری و اداری را همزمان خواهند داشت. باید توجه داشت واحد های تجاری مانند گذشته امکان فروش آسانی ندارند البته قیمت املاک تجاری بالاتر از املاک مسکونی است اما به دلیل مشکلات فروش لین زمین ها متقاضی کمتری دارند.

کاربری کشاورزی

زمین هایی با کاربری کشاورزی فقط میتوانند به عنوان واحدهای کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرند و ساخت و ساز در آنها امکان ندارد. زمین های کشاورزی هرچه مساحت بیشتری داشته باشند و مسطح تر باشند ارزش بالاتری خواهند داشت. زمین هایی با کاربری کشاورزی معمولا متثاضیان بسیار کمی دارند و ارزش آنها از زمین هایی با دیگر کاربریها کمتر است.

برای فروش زمین هایی که مشتری کافی برای خرید ندارند، بهترین راهکار استفاده از معاوضه است، معاوضه زمین میتواند با انواع کالا یا حتی ملک دیگری باشد. به این نوع از معمله تهاتر نیز گفته میشود. تهاتر کمک میکند تا ارزش ملک به شکلی بهینه شود.

خرید ملک

فروش ملک

تهاتر

معاوضه آپارتمان

 

  • paham mirzaee